domingo, 4 de septiembre de 2011

O BNG ACUSA AO ALCALDE DA PONTENOVA DE ACTITUDE ANTIDEMOCRÁTICA AO NEGARLLE O ACCESO AO REXISTRO XERAL DO CONCELLO


Mónica Rancaño lamenta que o alcalde se escude na Lei de Protección de Datos que nese caso estarían incumprindo a maioría dos concellos do país
Os nacionalistas denuncian que se lles oculta información esencial para o seu traballo político

A Pontenova, 2 de setembro de 2011. O BNG da Pontenova por medio da portavoz municipal, Mónica Rancaño Freire, denunciou a “actitude antidemocrática do alcalde que nega o acceso ao rexistro xeral do concello ocultando deste xeito información esencial para o noso traballo político” . Segundo a nacionalista “é unha vergoña que A Pontenova sexa noticia por cousas como esta, que xa deberían estar superadas”, mais, “non nos quedou outra opción que facelo público despois de reclamar esta información reiteradamente tanto por escrito como de forma oral”.

A Pontenova é o único concello da Mariña onde o goberno local nega o acceso regular ao rexistro xeral municipal.
O BNG da Pontenova por medio da súa concelleira e portavoz municipal, Mónica Rancaño Freire, denunciou que levan intentando que se lles permita o acceso regular ao rexistro xeral municipal dende o pasado 15 de xuño, “presentando peticións por escrito e orais que sempre teñen a mesma resposta negativa”, segundo Mónica Rancaño, “o alcalde escúdase detrás do secretario municipal que emite informes negativos amparándose na Lei de Protección de Datos” e se isto é así, “ou o alcalde se equivoca ou o fan a maioría dos concellos da comarca e do  país que si permiten a consulta desta documentación, incluso a obtención de copias”.
Mais de dous meses sen acceso a unha información esencial para o noso traballo político
A portavoz municipal nacionalista concretou que a primeira solicitude por escrito fíxose o 15 de xuño e reiterouse nomes de xullo obtendo a mesma resposta negativa, ademais trasladouse de xeito oral co mesmo resultado. Rancaño acusou ao alcalde pontenovés de “tratar de ocultar información que é esencial para o noso traballo político xa que este rexistro contén información de asuntos en tramitación ou peticións dos propios veciños que temos dereito a coñecer”. Segundo Rancaño, “a nosa obriga como integrantes da corporación municipal é fiscalizar e controlar ao goberno e o alcalde estanos impedindo o dereito democrático de facelo así como ao conxunto dos veciños e veciñas que nos votaron”.
Os nacionalistas non descartan acudir a instancias superiores de persistir o alcalde na súa actitude.
A nacionalista advertiu que si o alcalde persiste na súa actitude antidemocrática non descartan acudir a instancias superiores para corrixir esta situación, Rancaño afirmou que “o alcalde sabe perfectamente o que nos están negando e faino consciente de que isto dificulta o noso traballo”, para a nacionalista “a actitude do alcalde retórnanos a tempos pasados xa superados por fortuna e non imos permitir que nos recorten os nosos dereitos democráticos.”

Donde la madera cobra vida

Este trabajador retirado de Gondán posee en su vivienda de A Pontenova una muestra de escultura renacentista hecha a base de árboles y piedras que convierten su hogar en una especie de mágico vergel, donde lo natural y lo artificial se funden

Yendo por estrechas carreteras por la parroquia pontenovesa de Bogo, en dirección a A Fonsagrada, nuestra vista se detiene en unas peculiares construcciones. En el barrio de Sanxés, los árboles parecen cobrar vida y tomar formas imposibles. Don Quijote y un extraño Sancho, los Reyes de España o una jirafa renacentista nos saludan con sus formas retorcidas, que descansan en un jardín sacado de algún cuento infantil. Manuel Marqués es el artista que recorre los bosques para encontrar estas formas en los árboles, esos troncos que luego pule para modelar figuras que van desde lo más natural a lo más variopinto.
Marqués cuenta con 82 años y una vitalidad envidiable. La vida le ha llevado por variados derroteros, estuvo trabajando la mayor parte de su vida en los astilleros de Gondán, en Figueras de Castropol, pero en cuanto pudo volvió a la pequeña población de Sanxés ya que, según relata siempre fue «un hombre de campo», y en realidad nunca lo abandonó.

Paxina web concello de A pontenova

A paxina web do concello da Pontenova mudou radicalmente, tanto en diseño como en contido. Dende pontenova.es invitamosvos a visitar a nova interfaz da web.

La columna del puente y la carretera general

Aquí les mostramos dos fotografias correspondientes al arreglo de la N-640 en el casco urbano de A Pontenova y a la retirada del trozo de columna que habia quedado pendiente de retirar del invierno debido al caudal del agua.

Escola municipal de música da Pontenova


Un Spórting con base

El Spórting Pontenova ultima su preparación para afrontar su segunda campaña consecutiva en Segunda Regional. El club tiene claro el modelo a seguir, que pasa por mantener la base del equipo que tan buenos resultados obtuvo el curso pasando, finalizando en la duodécima posición sin pasar apenas por apuros clasificatorios.
Desde la directiva se ha trabajado mucho con un único objetivo, incrementar el número de integrantes del plantel para evitar así problemas de poca profundidad de banquillo. Durante el verano el club realizó varias contrataciones, como la de Joaquín, que vuelve a la meta pontenovesa después de tomarse un año de descanso. Otra de las novedades será Arango, un centrocampista que fue uno de los jugadores más destacados del Spórting juvenil en la pasada temporada. A ellos se une Bruno Bouza, quien está llamado a ser el jefe de la zaga mariñana. Bouza llega procedente del Real Tapia, uno de los conjuntos históricos asturianos. La última incorporación es la de Marcos, un portero que también procede del cuadro juvenil.
En los últimos años el club estuvo trabajando muy duro para fomentar las categorías base, una circunstancia que ya se está dejando notar en la primera plantilla. La colaboración de la cantera fue fundamental para que el Spórting Pontenova consiguiese el ascenso de categoría hace dos temporadas y ahora vuelve a estar llamada a ser una de las piezas básicas en Segunda regional. Un detalle que revela la calidad de los jugadores formados en A Pontenova son las bajas del equipo para la temporada entrante, ya que el centrocampista Hugo Leiva se va al Meira y el central Miguel Camiño al Pol, dos conjuntos de buen nivel.
Francisco Palmeiro / El Progreso (A Mariña)

Jugar no solo es cosa de niños

La Mostra de Xogos e Deportes Tradicionais de la localidad pontenovesa de Santalla continúa convirtiéndose en un ejemplo de superación para los organizadores de cualquier actividad en zonas rurales. Con catorce casas habitadas y treinta personas viviendo en ellas, lograron atraer a una treintena de entidades de distinto tipo que organizaron un total de setenta actividades diferentes a lo largo del 27 de agosto.
Por eso los organizadores, el club Os Argalleiros, agradecen el apoyo de instituciones, entidades, empresas y personas colaboradoras que se implicaron en este proyecto que cuenta ya con cuatro años de vida.
Entre los participantes se encontraba por ejemplo el club deportivo 6 Conceyos, de Asturias, que realizó exhibiciones que la organización califica como «espectaculares» ante «o asombro dos asistentes».
Entre las novedades de esta última edición destacó la exposición participativa de la Casa de los Juegos de la localidad de Vila de Cruces, así como las actividades de juegos tradicionales que programaron los miembros de la asociación Xotramu de Muimenta.
P.V. / El Progreso (A Pontenova)

Baixeo 2011

Aquí van algunhas fotos. A maioría foron sacadas cunha cámara de usar e tirar, así que non esperedes unha gran calidade. Dar as gracias Eva por pasarme fotos e a meu irmán Kike e compañía que me axudaron a facelas.

Facede clic na imaxe para ver o álbum ou aquí para velo en diapositivas.