martes, 16 de agosto de 2011

lecer na pontenova

Feira de Artesania de A Pontenova. Declaracións de Jose Manuel Piñeiro

Despois de catro anos  vindose celebrando a Feira de Artesania de A Pontenova,a que teria que ser V edicion non se poido celebrar entre outros motivos , porque non se logrou por parte das  Asociacions organizadoras xuntar o orzamento  necesario para costear os gastos que supon a celebracion dun Evento deste tipo.Preguntados os responsables  politicos nos pasados dias polos compañeiros da prensa escrita acerca da suspension da Feira, cada un daba a sua opinion e trataba de xustificarse o mais elegantemente posible sobre esta situacion.Pero o que realmente nos chegaron a sorprender,foron as valoracions de Dario Campos ,alcalde de A Pontenova que ademais en algun momento chegou a referirse a miña persoa.
Seria importante recordarlle o Alcalde,que esta Feira que en mais de unha ocasion foi considerada por El, como unha actividade de gran importancia para o Concello,unha das primeiras decisions politicas que tomou como responsable municipal aló polo 2007 foi reducir a aportacion municipal para este Evento a cuarta parte do que tiña comprometido o anterior goberno municipal ,para a celebracion do mesmo.Sabedor e o Alcalde de A Pontenova,que este Evento sin a axuda de outras Institucions e imposible levala a cabo,e a proba temo-la este ano ,que so habia a axuda do Concello e non se poido celebrar ,semellando o  prioritario  ser en moitas ocasions, quen aparecia na presentacion-inauguracion  do Evento, ou que logotipo aparecia no cartel por diante dos demais.Sabe o Alcalde  ademais que o ano pasado, por unha mais que discutida decision ,  negousenos desde o Concello un informe no que se recollera o apoio municipal para a III Feira de Artesania e poder asi a Asociacion de Artesans  xustificar os gastos realizados ante as institucions que subvencionaban o Evento.Debido a esta negativa ,perdemos cerca de 2000€uros dunha axuda da Xunta de Galicia.Creemos ademais que o feito de facer evolucionar a Feira a nivel  de participantes e visitantes o longo das diferentes edicions e proba dun traballo,que moi poucas veces foi valorado e moitas criticado desde os representantes municipales.
Sigue leyendo....
Jose Manuel Piñeiro Rodriguez
Presidente Asociacion de Artesanos de A Pontenova
Presidente  CD Rececende-Superti A Pontenova

Los pagos de última hora no logran salvar la feria de artesanía de A Pontenova

La Xunta ingresó los 3.500 euros que había prometido y el Concello, que niega tener deudas, otros 3.500.
El pago a última hora de parte de las deuda que distintas administraciones tenían con la feria de artesanía de A Pontenova no evitará que finalmente este año no se celebre el certamen. Tras hacer público que no habría feria, el presidente de la organización, Manuel Piñeiro, fue ayer a una entidad bancaria y comprobó que esta semana la Xunta había ingresado los 3.500 euros comprometidos para el certamen del 2010. También descubrió que el Ayuntamiento había saldado parte de su deuda, un 40%, al abonar otros 3.500 euros. Todo ello coincidió con el momento en que hacía púbicas sus quejas. En cualquier caso, nada ha cambiado.
Así lo explicó ayer: «Fáltanos 4.500 euros do Concello, e do GDR 8.135. Dende a Asociación de Artesáns de A Pontenova e dende o CD Recende-Superti F.S. non nos podemos endebedar máis. Quizáis o ano que ven... xa se verá».
Las reacciones de los diferentes líderes políticos de A Pontenova, cuyos partidos han sido directamente aludidos en mayor o menor medida por no pagar las deudas, fueron dispares. En el Concello gobierna el PSOE, en la Xunta el PP y la gerente del GDR es la portavoz del BNG pontenovés, Mónica Rancaño.
El alcalde, Darío Campos, fue tajante al negar que el Concello tenga deuda alguna con la feria de artesanía: «Pagouse todo, ata o último euro. O que falta é o do equipo de fútbol, pero el mezcla todo. Eu non sei como fai as contas, pero da feira de artesanía o Concello non debe nada. E para este ano ofrecémoslle 4.000 euros de subvención máis a carpa, que costa algo máis de tres mil. Penso que está moi ben neste tempo de crise».
«Este home ten unha capacidade de organizar moi boa, pero hai que adaptarse ás circunstancias. É moi doado botarlle a culpa aos demais. Da Deputación tamén había falada unha axuda e non se fixo a reunión que nos pedían porque coas eleccións e os cambios non era o momento», concluyó Campos.
Jorge García, portavoz del PP de A Pontenova, señaló: «Sin dinero no se organizan las cosas; eso está claro. Esta gente, esta sociedad, adelanta el dinero y pone su trabajo y no es de recibo que esté un año esperando para cobrar una subvención; sea la Xunta, sea el Concello, sea quien sea».
Monica Rancaño (BNG), manifestó: «Non son quen de falar no nome do GDR, porque eu solo son a técnica, pero o que di Piñeiro non é de todo certo. O GDR limítase a asesorar e tramitar a axuda, e o expediente saíu de aquí resolto e aprobado pola xunta directiva fai catro ou cinco meses. Despois é o Agader quen ten que aceptar a axuda e o Foga, que depende da Consellería de Medio Rural, quen ten que pagala. O problema é o retraso que leva Agader. O GDR pouco máis ten que dicir nese sentido».

VIII faragullada San Mamede A Pontenova


Pequeños y grandes tijeretazos por todo el territorio

Los sueldos de los alcaldes, en general se están manteniendo en la línea de austeridad, sin grandes incrementos, aunque suele ser habitual que su coste en relación al número de habitantes se dispare en los concellos más pequeños. Eso no ha cambiado. Algunos de los recién incorporados, como el de Arteixo o el de Viveiro, han renunciado a cobrar un salario del Concello. En la capital de A Mariña, el coste de la dedicación exclusiva de la teniente de alcalde y las dos parciales de otros dos ediles del grupo de gobierno será menos gravoso que el sueldo del alcalde del vecino concello de A Pontenova, pese a que solo tiene asignada una dedicación parcial.

El plan de banda ancha de la Xunta acercó internet a 3.000 mariñanos

Las actuaciones del Plan de Banda Larga 2010-2013 han permitido acceder a internet a cientos de mariñanos. Desde la Xunta contabilizan que son 2.500 vecinos de Barreiros, A Pontenova, Ribadeo y Trabada los que accedieron a la Red sin hilos, mientras que otros 600 habitantes de Alfoz lo hicieron a través de las redes fijas. Según la Xunta, durante la puesta en marcha del plan la cobertura de internet en la zona oriental mariñana pasó de un 60% hasta el 74%. «A previsión é que no 2013 máis do 90% dos veciños teñan cobertura», explican. El resto -el 10% - tendrán este servicio vía satétile. Además de a particulares, la puesta en marcha del plan permitió la implantación de internet en concellos como el de Trabada, Barreiros o A Pontenova, además de centros educativos, juzgados de paz, etcétera.

El Baixeo reunió a un centenar de navegantes en A Pontenova


Más de un centenar de intrépidos navegantes participaron en el Baixeo, el descenso del río Eo que organiza cada verano la Asociación Cultural e Deportiva Albións, de A Pontenova. Esta prueba, no competitiva, se desarrolló sin problemas, a pesar del bajo caudal del río. Decenas de curiosos siguieron la divertida marcha desde la orilla, en distintos puntos del cauce fluvial.

Neumáticos, lanchas de fabricación casera... Cualquier artefacto es válido para sumarse al Baixeo, siempre que consiga mantenerse a flote. La ruta partió de Piagaponte para culminar en el Pozo da Ola. Allí, en la nueva área recreativa, aprovecharon para reponer energías después del esfuerzo del descenso. Qué mejor para recuperar las fuerzas que una degustación de faragullos, dado su alto valor energético. Se trata de un alimento típico de A Pontenova, sobre todo en otros tiempos.
Los faragullos se elaboran con harina de trigo o maíz, que puede acompañarse con torreznos, leche, miel, azúcar o cualquier otro ingrediente. «Desde xeito Albións quere facer honra a este humilde alimento, que tanto e tan ben contribuíu á mantenza dos nosos veciños», destacan desde la organización, satisfechos por la jornada.