domingo, 28 de noviembre de 2010

Un gol sobre la bocina otorga el triunfo al O Parrulo frente a un Superti con casta y criterio

Cayó el  Superti-A Pontenova en Ferrol, pero regresó a casa con el orgullo intacto y la autoestima reforzada, como pedía su técnico en la víspera. En un partido repleto de goles y sin momentos de pausa, el O Parrulo de Iago Socastro, Pablo Iglesias, Choto, Jacobo y compañía sudó para vencer al equipo mariñano, ayer con casta y criterio en la elaboración y la finalización de las acciones de ataque. El gol de la victoria local llegó sobre la bocina. Al Superti no le quedó tiempo ni para sacar de centro.

La Guardia Civil ha tramitado en lo que va de año 92 denuncias por maltrato a mujeres de A Mariña


Son menos que en el 2009, aunque hay expertos que consideran el dato engañoso

En lo que va de año, en concreto hasta el pasado jueves, en los cuarteles de la Guardia Civil de A Mariña se presentaron 92 denuncias por casos de violencia contra las mujeres. A falta de un mes para concluir el año, la cifra supone la mitad de las que hubo durante todo el año 2009. Lo que no varía es el concello en donde hay más registradas, que a estas alturas sigue siendo Foz, con 31, por las 43 que hubo el pasado año. Le siguen otros de los dos municipios con más población, Viveiro, con 23 (por las 26 que hubo en todo el año 2009) y Burela, con 21 (31 en el 2009).
Un caso llamativo lo supone Ribadeo, donde el número de denuncias en el cuartel de la Guardia Civil se ha reducido de forma notoria, al pasar de 28 a tres en lo que va de año. En otros ayuntamientos, como Trabada, Xove, Valadouro y Ourol, no se ha presentado ninguna denuncia este año, mientras que en Mondoñedo, Pontenova y Cervo se contabilizan una.

A Ponte.


O venres pasado chegou este relato o correo de pontenova.es. O autor prefire manterse no anonimato.

A Ponte.

Salvar obstáculos (e/pra) unir son as finalidades primixenias das pontes. Xa señan barrios, cidades, ata continentes coma a do Bósforo. Unida tamén está a ponte do noso pobo aos meus recordos e aos vosos.
Vivín case toda a miña vida a carón dela, e como as, hai anos célebres, ilustracións tridimensionais, probablemente a cercanía non deixa ver a imaxe como debera, senón que hai que afastarse un anaco pra percibila tal como é. Non falo agora de distancia senón de tempo.
Cativos de tódalas idades cruzábamola un par de veces tódolos días, de camiño á súa veciña Praza dos Fornos. Alí era onde xogabamos ao fútbol, ao escondite, facíamos precarias cabanas ou cazábamos sapos e escónzaros. Por riba das pandillas, que sempre houbo e haberá, prevalía a inconscente (e por iso tan valiosa) cohesión de tódolos nenos e nenas fronte aos adultos. Unha vez atravesada a ponte (mirando dúas veces a esquerda e dereita) deixabamos atrás non só o, a míudo aburrido, día de colexio, senón tamén a mestres, pais e demáis maiores aos que todavía non entendíamos moi ben. Máis alá das obrigadas riñas entre nenos e nenas, maiores e pequenos, tódolos días ao cruzar a ponte partíase o día, ou mellor dito, abríase unha paréntese nel, no que ata entrada a tardiña (coa excepción de algunha nai que vixiaba que non nos depenaramos) eramos pícaros e nada máis que iso.
Hoxe en día non é habitual xa, nin sequera nos pobos, nin sequera no noso, este ritual. É por iso que gardo esa imaxe dos centos que vos podería contar sobre a ponte. Vós, que viñades xogar, que lle tirabais dende alí pedras ao Eo, que pasabais por baixo dela a pescar un par de troitas na zona sen morte e liscabais correndo, que vístedes caer xente dende alí ao río (con e sen coche), sabeis do que vos falo.
A nosa ponte, que garda a herdanza da súa devanceira, a ponte de ferro, debemoslle moito máis que a toponimia do noso pobo; e nestos tempos onde os símbolos do pasado (ata os máis sacros coma o idioma) non se respetan como é de rigor, faise máis necesario ca nunca defendelos en voz alta, xa non chega asentir coa cabeza en silencio. Agora hai que voltarlle á ponte un pouco do que deu, e unirnos nós como ela fixo co pobo pra decir que non queremos que a derriben.
Non privemos aos pícaros que estan por vir de dirixir cara A Fonsagrada aos domingueiros despistados, que, tras pasar por riba da nosa ponte, dubidan da ruta a seguir e arriman o coche preguntando por onde se vai a Taramundi, sempre baixo a impertérrita vixiancia dos nosos fornos.
Un vecín.

La Diputación mejorará con 130.000 euros doce rutas de senderismo en la provincia

La Diputación hará mejoras en doce rutas de senderismo de seis concellos lucenses. En el marco de esta actuación se acometerán trabajos de desbroce, señalización y balizamiento en 82 kilómetros de senderos. Así lo anunció el portavoz provincial del PSOE, Antonio Gato, quien dio cuenta de la adjudicación provisional en la junta de gobierno de los viernes, por 130.000 euros, de los trabajos, que se iniciarán en diciembre.
Sobre las zonas de actuación, Gato detalló que se recuperarán 32 kilómetros de pistas en Lugo, en concreto en el paseo del río Rato, en la ruta a O Piago y en la de A Fervenza. Las mejoras restantes se harán en la ruta de As Insuas do Miño (Outeiro de Rei), A Seimeira (A Pontenova), A Retorta y Penedo da Forca (Navia), la ruta del castillo a la iglesia de Donís y de Castelo a Moreiras (Cervantes) y las de Queixoiro, Vilardíaz-San Andrés y Puintores (A Fonsagrada).

O' Parrulo F.S 7-6 Superti A Pontenova


LECER NA PONTENOVA