domingo, 5 de septiembre de 2010

As historias de Ángel

Por: MARTA VEIGA       Fotos: SEBAS SENANDE
EL PROGRESO
Último testigo: Ángel Rivas naceu en Eirexúa, no municipio da Pontenova, e vive en Orxás, na Pastoriza. É o único narrador oral galego que participa no proxecto ‘La memoria de los cuentos’, que recolleu sete testemuñas dende Cáceres a Menorca. a polavila da pontenova.
Na casa da polavila había unha lareira. «Sabedes como eran? Non eran coma as cociñas económicas estas», relata, mentres sinala as roldanas de ferro que ten diante de si. E segue. «Ás polavilas, aquí, na zona da Pastoriza, chámaselles ir á rúa». «Uns xogaban á baralla, outro tocaba unha frauta, tocábase a pandeireta e botábanse un baile... ». E logo estaban os contos.
Os contos que o neno Ángel Rivas escoitaba dos vellos e aprendía á velocidade do raio e sen que llos tivesen que repetir dúas veces. Logo empezou a contalos el, ao seu xeito. «Nunca digo un conto dúas veces igual, non me ten graza. Se o repites sempre ao pé da letra e como se leses un conto escrito e isto que fago eu é outra cousa distinta».
Os veráns na Pontenova non eran tan propicios para os contos coma os invernos de lareira. Nos meses do estío, os días son grandes e hai moi traballo por fóra: segas, medas, mallas, as patacas... «E logo, as festas todas». O narrador bota de menos como, nas aldeas, ían os mozos e as mozas todas xuntos ás festas dos redores. «Alí, xa facía cando un o que quería e ía ao seu aire». Non había outro transporte cas pernas de cadaquén, ou algunha besta. Nin estradas había e estaban feitos unha mágoa os camiños, «porque as rodas de ferro dos carros ían roendo neles e estragábanos ». Ata unha bicicleta era un acontecemento. A primeira que viron os de Xudán foi a que comprou o maestro. «Non podiamos entender como se sostiña sobre esas rodas e eses arames... e como ía alí subido! Se parecía un xeneral!!», rememora. E faino con mestría de contacontos. Con prosodia e técnicas narrativas que non aprendeu en ningunha escola, pero que lle din con exactitude que é iso de manter a atención e cando é o momento de facer unha pausa para deixar o público con gana de máis.

Fin de semana futbolistico en La Mina.


El Sporting comenzó el viernes con una clara victoria sobre un combinado de la pachanga formado por exjugadores de la gualdinegra y deportistas de A Pontenova que juegan semanalmente al futbol sala para mantenerse en forma.
La diferencia de edad y tambien de kilos marcó la diferencia en un encuentro en el que los de Moiron no dieron opción a sus rivales a los que le endosaron 6 goles y dominaron todas las facetas del juego.
Por parte de los locales, marcó Ivan Recense de penalti, en un lanzamiento magistral en el que nada pudo hacer Xoel.
Lo mejor del partido fue el buen ambiente reinante entre ambos equipos y la aficción que terminó con unos pinchos para todos los que se acercaron a la Mina. Entre los jugadores de la pachanga se encontraban los exportinguistas Acebras, Liz, Andres, Zarra (alcalde de A Pontenova) y Marino, tambien se encontraban el presidente del Riotorto Jose Luis y el vicepresidente Veiga, asi como el excentral del Riotorto Suso Castrín.

El sabado fue el turno para un renovadisimo equipo juvenil, que empató a 1 ante el Castro, y que intentara formarse y mantenerse en la mitad de la tabla.
Ya el domingo los mayores jugaron de nuevo y cayeron contra el Matela por 1-2. Fue un partido sin historia y que le sirvio a Moirón para hacer diversas pruebas y dar descanso a los jugadores que participaron el viernes.

Una plataforma promueve un apagón el lunes contra la central eléctrica en el Eo


La plataforma ciudadana Salvemos o Río Eo promueve el próximo lunes un apagón en los ayuntamientos de Ribeira de Piquín, A Pontenova y Meira, por los que discurre este cauce fluvial, en señal de protesta contra el proyecto de instalación de una minicentral eléctrica en el curso de este río.
Con esta acción, a la que se sumará mañana una ruta reivindicativa que discurrirá entre A Ponte de Mende y Os Cangos, se pretende poner de manifiesto la oposición tanto de la población como de las entidades locales y también de algunos colectivos ecologistas a la minicentral eléctrica que la empresa Hidroeléctricas del Cantábrico pretende construir en el cauce alto del Eo, a su paso por el municipio de Ribeira de Piquín. Uno de los portavoces de la plataforma, Alberto Carballal, precisó que el apagón se organiza para las 23.00 horas del lunes y explicó que los motivos de esta actuación no son otros que los de hacer visible «la protesta contra una central hidroeléctrica que quieren construir en el Eo, y que secaría durante un recorrido de diez kilómetros el río para bombear 10.000 litros de agua por segundo para la central proyectada». 
Carballal aseguró que los tres ayuntamientos apoyan las protestas, al tiempo que dijo que se había contactado con los hosteleros de los tres municipios y «la mayoría se mostró de acuerdo en llevar a cabo este apagón», dijo el portavoz de la plataforma ciudadana.
El Progreso

FESTAS EN VILLAOUDRID 2010


LECER NA PONTENOVA

Espero que si "Julio" (Jose Luis "O Catedrático") ve esta foto e lee este comentario non se me ofenda pero, salvando as diferencias en canto a posibilidades de entrenar, millor campo, millores equipacions, etc, etc, ¿creedes que este equipo (Puente Nuevo F C) tería algo que envidiar o Sporting Pontenova que militou, tan bo futbol fixo e ascendeu de 2ª rexional y 3ª división sucesivamente?.