viernes, 31 de julio de 2009

III MOSTRA DE XOGOS E DEPORTES TRADICIONAIS. SANTALLA-A PONTENOVA


CLUB XOGOS E DEPORTES POPULARES E TRADICIONAIS DE SANTALLA

A Calle Nova, Calle do Rio ou Calle de Abaixo.


As obras que se estan a levar a cabo na praza dos fornos condicionan dunha maneira importante o aparcamento na Pontenova. Os pontenoveses estamos acostumados a chegar co coche a porta, e non o metemos na cociña porque non entra.
Atopar un burato polo centro e unha dificil tarea e moita xente opta por aparcar na calle do rio.
A consecuencia desto, circular por dita rua estes dias e practicamente imposible. Os coches aparcan contra o lado de riba e dous non se cruzan. Xa esta o lio armado. Non sei si sera viable o seguinte, pero como hai mais xente que pensa asi, vou expoñelo:
A calle nova poderia ser de un so sentido, direccion unica dende San Briz cara a ponte.
Prohibicion de aparcar no lado das casas, co cal xa deixariamos libres os moitisimos vados que hai nesa zona. O aparcamento pasaria o lado do rio, polo tanto gañariamos moitisimos mais o non existir garaxes.
A calle que hai entre o onda e o bispo, tamen direccion unica hacia baixo, xa que o salir para a carretera xeneral non hai visivilidade, e si o sair para baixo xa que os coches estarian aparcados enfrente.
Seguramente esto non sexa tan facil poñelo en practica como poñelo aqui escrito, pero poderia ser unha solucion o trafico rodado na Pontenova.

A Pontenova desafecta 24 viejas escuelas que podría poner en venta


El Ayuntamiento de A Pontenova ha iniciado el proceso para desafectar 24 antiguas escuelas unitarias, para que dejen de ser destinadas a servicios públicos de centros escolares y puedan ser rehabilitadas como sedes sociales, como viviendas de alquiler o incluso ponerlas a la venta para invertir el dinero resultante en los propios pueblos. Así lo explicó el alcalde pontenovés, Darío Campos (PSOE), quien apuntó que será algo que decidirán los propios vecinos de cada zona.

Además, recordó que varias de estas escuelas ya están siendo habitadas por personas con escasos recursos.

La relación de escuelas se expone en el consistorio, en período de presentación de alegaciones.
LA VOZ DE GALICIA

O turismo que bota os cornos ao sol


Cada vez hai máis autocaravanistas e máis concellos que constrúen unha área de
estacionamento de autocaravanas que lles permite permanecer alí 24 horas e lles facilita un punto limpo onde
descargar o depósito de augas fecais. Na Mariña só existen dúas, unha no concello de Burela e outra na Pontenova.
POR: MARÍA REIMUNDE
FOTOS: JOS É Mº ÁLVEZ
EL PROGRESO

Sigue leyendo...



VIAXAR EN autocaravana é un
estilo de turismo que cada vez
atrae a máis xente. E é que é un
xeito de viaxar con aloxamento
garantido. Son coma caracois,
que levan enriba o que será a súa
vivenda durante as vacacións.
Na comarca da Mariña rexístranse
actualmente dúas áreas de
autocaravanas, a primeira delas
sitúase no concello de Burela, no
entorno do parque do Campón e a
segunda no concello da Pontenova,
na rúa da Estación, nun entorno
máis rural. Ámbalas dúas foron
xestionadas no seu momento pola
Asociación Galega de Autocaravanas
(AGA) e feitas polos concellos
con subvencións do anterior goberno
na Xunta de Galicia. Estas
dúas son as áreas que levan anos
contando con total dispoñibilidade,
mais a AGA está a xestionar
unha terceira dentro da comarca,
no concello de Mondoñedo, que
ten prevista a súa inauguración
para os días 30 e 31 de outubro e
1 de novembro deste mesmo ano.
As tres son de carácter público.
Incluso se pode falar dos trámites
dunha cuarta e incluso dunha
quinta área de autocaravanas na
Mariña. Unha atoparase en Xove,
xa que o alcalde do concello, Demetrio
Salgueiro, anunciou que
«xa se presentou a solicitude dunha
axuda para habilitar unha pero
aínda estamos á espera dunha
resposta». A outra estaría tamén
ubicada no concello de Burela,
concretamente na zona da Marosa.
«Farase un parque e unha
área con tres ou catro prazas de
autocaravanas, xa se negociou co
dono da finca, mais non se fará
ata o ano que vén», dixo Alfredo
Llano, alcalde de Burela. Cando
esté habilitada esta área, Burela
porase á cabeza da comarca con
dous espazos habilitados para estes
vehículos, convertíndose en
exemplo a seguir polo resto dos
concellos que aínda non constan
de ningunha.
A maior vantaxe que supoñen
estas áreas para os autocaravanis
autocaravanistas
é o feito de «saber que están
preto dun sitio onde poder facer
o cambio de augas, xa que viaxan
cun depósito de augas fecais que
necesitan cambiar cada certo tempo
e só é posible nos puntos limpos
destas áreas», asegura o tesoreiro
da Aga, Gumersindo López López.
«A xente pensará que esiximos
estes sitios para ter aparcamento
porque ignoran o funcionamento,
para nós iso é o de menos porquepodemos
aparcar en calquer outro
sitio, a nosa loita é sen dúbida por
estes puntos limpos que é o que
realmente nos fai falta».
Para o concello isto tamén supón
moitas vantaxes, xa que é
unha forma de turismo coma
outra calquera, «ademais si se fai
no centro do concello, a xente gasta
moito máis diñeiro porque saen
máis e compran máis cousas», di
Gumersindo López. Asimesmo,
estas áreas dan moita publicidade
ao saír en guías e figurar en moreas
de enlaces de internet.
ASO CIACIÓN GALEG A. A orixe da
AGA data do 21 de outubro de 2006
e nace por iniciativa dun grupo reducido
de autocaravanistas entusiasmados
coa idea de asociarse
nun único colectivo que acollera a
todos os propietarios de autocaravanas
na comunidade galega.
Trátase dun proxecto lúdicorecreativo
encamiñado a facilitar
encontros que fomenten a unión
entre os autocaravanistas galegos
e que sirvan para o intercambio
de experiencias e coñecementos,
ademais da promoción e o disfrute
do entorno natural, humano, gastronómico
e cultural de Galicia,
sen esquecer o lado máis crítico da
asociación, que se adica á reivindicación
de melloras nos servizos
así como a defensa dos dereitos
dos autocaravanistas. Ademais,
é socia fundadora da Federación
Española de Asociaciones Autocaravanistas
(FEAA) creada o 9 de
xuño de 2007 e tamén colabora
coa Plataforma de Autocaravanas
Autónoma (P.A.C.A)
Segundo informou Gumersindo
López López, «ao principio éramos
poucos integrantes. En 2008 tan
só contábamos con 21 pero fomos
medrando ata chegar aos 106 que
temos na actualidade, sendo a
asociación de autocaravanistas
que máis elevou o número de
socios nun ano en toda España
».
No ránking de comunidades
españolas que contan con
máis áreas de autocaravanas,
Galicia atópase á cabeza da
lista e as asociacións galegas
reciben felicitacións continuamente
por ter tantas facilidades
para este turismo onde o
transporte e o aloxamento se
funde nun único elemento: a
autocaravana.

«Los autocaravanistas
en general somos
gente muy ecológica»

Francisco Garrido e Rosenda Ruiz,
naturais de Icod de los Vinos, en
Tenerife son un matrimonio
xubilado que levan dende abril
viaxando na súa autocaravana
de 69.000 euros. Viñan de pasar
pola área de autocaravanas da
Pontenova e onte atopábanse na
de Burela. Garrido explica que «la
mejor ventaja que encontramos
en las áreas de estacionamiento
de autocaravanas es la posibilidad
de descargar y cargar aguas
porque el depósito suele aguantar
tres días pero después es necesario
cambiarla, además puedes dormir
con tranquilidad porque aún quedan
sitios donde son muy reacios
a las autocaravanas».
«Legalmente podemos aparcar
en cualquier sitio pero hay
muchos ayuntamientos que nos
ponen pegas para pernoctar sobre
todo por la Costa», queixánse aínda
que recoñecen que «Galicia es
la única comunidad española que
deja estacionar en los puertos».
Entre risas confesa que moitas veces
os autocaravanistas se saltan
algunha regra, «lo que no podemos
hacer nunca es sacar un toldo
o unas sillas con una mesa en lugares
no habilitados. De toda sformas,
en las áreas nadie te asegura
una total tranquilidad, con lo cual
si tenemos alguna molestia de última
hora cogemos arrancamos a
un sitio más cómodo». Rosenda
conta que non dispoñen de GPS,
pero ao pertenecer a asociación
‘Plataforma de Autocaravanas
Autónoma’ (Paca), son informados
de ante man de todas as áreas
polas que poden pasar e vannas
marcando nun mapa.
Garrido afirma que os autocaravanistas
son «gente muy ecológica
», tendo en conta que «solemos
gastar una cantidad aproximada
de 60 litros de agua al día, y no se
ahorra tanta en ninguna casa»
Rosenda Ruiz afirma que «a nosotros
concretamente no nos sale
tan económico porque el viaje a
la isla es caro, pero este turismo
siempre será más barato que ir de
hotel y además tienes la seguridad
de que siempre tienes donde
quedarte sin perder el tiempo en
buscar alojamiento; pasas una o
dos noches en cada área y por el
día visitas los sitios de interés de la
zona. A mi marido y a mí, lo que
más nos gusta es degustar la gastronomía
típica e ir preguntando
cuáles son las mejores recetas para
preparalas », non cabe a menor
dúbida de que xa probaron o bonito
do Norte.
O matrimonio recomenda esta
experiencia á xente que lle guste
este ritmo de vida porque non fai
falla irse moi lonxe para coñecer
sitios fantásticos, a veces os lugares
máis incribles están en frente
de un, así pois, está moi ben coller
o avión para cruzar medio mundo,
pero mellor é darse unha voltiña
primeiro polo que se ten máis preto
e non se coñece. Antes de buscar
outros paraísos é ben coñecer
os arrredores.


Impuestos y tasas representan entre el 26% y el 75% de los ingresos de los municipios


Para A Pontenova representó el 40,66%;

Sigue leyendo...



A partir de los datos facilitados por los propios Concellos, el Consello de Contas fiscaliza las cuentas locales. Datos del último informe desvelan que impuestos directos e indirectos, así como tasas, representan entre el 26% y el 75% de los ingresos de los quince municipios de la comarca.

Corresponden al ejercicio de 1996, cuando los tres conceptos citados supusieron para Alfoz el 28,22% de sus ingresos, porcentaje que en Barreiros se elevó al 75,70%. En Burela ascendió al 48,80%, mientras en el vecino Cervo representó el 50,73%.

Del dinero total manejado por Foz, el 56,82% procedía de impuestos y tasas. En Lourenzá era del 31,41%, mientras en Ourol bajaba al 36,68%.

Para A Pontenova representó el 40,66%; para Trabada, el 26,70%; para Ribadeo, el 49,94%; para O Valadouro, el 42,82%; y para O Vicedo, el 53,44%.

En Viveiro supuso el 61,86% de los ingresos, y en Xove ascendió al 75,23%.


Encuesta


A pregunta era: Pareceche ben gastar 456.388 euros, procedentes do Fondo de Inversión Local, «unha iniciativa posta en marcha co plan español para o estímulo da economía e do emprego» na remodelacion da praza dos fornos.
De momento os resultados din que non, que hai outras prioridades, ¿pero cales?. Moita xente di que na Pontenova xa esta todo feito.
¿¿¿¿¿?????